Friday 22 August 2014

Dear My Future Friends

Assalamualaikum.
Alhamdulillah masih diberi nikmat untuk meneruskan kehidupan lagi.
Rasa macam dah bertahun tak buka blog, haha busy sangat-sangat. Sebenarnya busy ni tak habis-habis sejak raya hari tu, dengan balik kampungnya, open house, laptop rosak, internet buat hal, and now! baru semuanya kembali seperti biasa. Alhamdulillah.

Sebenarnya dyan dapat tawaran kemasukan ke IPTA, iaitu Universiti Utara Malaysia.
Terima kasih sangat-sangat sebab sudi menawarkan kita untuk belajar dekat situ. sobsob :')


Biasa lah bila dapat tawaran tuh, mulalah penuh rumah-rumah ketua kampung budak-budak nak mintak cop, BSN penuh sebab semua nak beli no.pin ptptn, abang-abang posmen nak mengantar surat-surat tawaran. Aishhh, memang sibuk. Buat masa ni rasa malas sangat nak buat apa-apa, dokumen malas nak sediakan, baju pun malas nak kemas. padahal minggu depan dah nak bertolak pergi Kedah.  :) Tak apa yang penting semuanya berjalan seperti biasa walaupun slow, betul dok??

Masa terima tawaran ni, macam-macam fikir,
'boleh ke aku nak bawak kos ni, dah la kena belajar dalam bahasa Inggeris'
'boleh ke dapat pointer tinggi sebb nak mengelat daripada bayar ptptn'
'boleh ke aku nak berjuang melawan semua anasir-anasir jahat dekat sna'
Maklumlah orang kata universiti ni kan bebas, so i'm a little bit worried sebenarnya.

Yang paling merisaukan ialah kawan-kawan dekat sana. So, hari ni nak bagi pesanan sikit buat kawan yang dyan sendiri pun tak kenal siapa.

Dear My Future Friend,

Sahabat, walaupun saat ini aku tidak mengenali kamu, aku bermohon agar kamu berlaku baik dengan ku. Kita hidup di dunia ini bersama dan berkongsi, oleh itu aku berharap kamu dapat menerima diriku seadanya seperti mana aku menerima diri kamu seadanya. Jika kamu merupakan sahabat yang baik, tutuplah aib ku saat ia hampir terbuka, bantulah aku saat aku jatuh, gembiralah melihat kejayaan ku bukan cemburu yang melulu, jangan lah kamu berkata buruk tentang diriku di hadapan orang lain. Ingatkanlah aku saat aku lupa, sedarkanlah aku saat aku leka, nasihatkan lah aku dengan perkara kebaikan, dan aku meminta kepadamu, janganlah engkau menghasut aku kepada keburukan. Sesungguhnya aku tahu kamu merupakan sahabat yang baik yang Allah pinjamkan buatku. Marilah kita jadikan ukhuwah yang bakal terjalin pada 1/9/2014 ini sesuatu yang diredhai Allah sentiasa.

(ihsan google)

(p/s: Ya Allah, kau dekatkanlah aku dengan orang-orang yang soleh dan solehah. Engkau tunjukkanlah aku jalan yang lurus iaitu jalan yang diredhai-Mu, dan janganlah Engkau pesongkan hatiku setelah Engkau memberi hidayah kepadaku, sesungguhnya Engkau yang Maha Mendengar lagi Maha Melihat )

Assalamualaikum

7 comments :

Awak yang baik.! Terima kasih ye sudi baca dan komen. Jangan lupa tinggalkan link. I follow :)