Monday 16 June 2014

FifaWorldCup : Aku Tetap Tak Faham

Assalamualaikum.

Mataku tertumpu pada peti televisyen itu. Asyik.
Benda bulat yang beterbangan tanpa sayap itu seolah-olah mengunci mata aku terhadapnya. Dahsyat.
Kelihatan ramai orang mengejar ia. 
Aku pelik. Apa yang 'special' dengan benda bulat tu?.
Mereka mengejar macam hilang arah. Tetapi aku tetap suka. Mungkin.
Tiba-tiba...
Benda bulat itu memasuki satu pintu yang seolah-olah jala yang sangat besar.
Aku menjerit, Goollllll !!!!!
Tetapi, ayahku diam.
Rupa-rupanya,,,
Oooo Ok fine. 
Offside.
Aku tetap tak faham.
Walaupun aku cuba, tapi tetap tak.!
Mungkin aku kena jerit Golll bila orang lain jerit. Tapi nanti aku digelar pembelot.

Kesudahannya, 
lebih baik aku baca surat khabar, tengok kputusannya -.-'

*aku menunggu jejaka idaman hati ku main :)
#FifaWorldCup


Assalamualaikum

2 comments :

  1. samalah dengan ena. Hehehehe sekarang ni ena skip dlu tengok, baca keputusan melalui surat khabar je

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah,, saya tengok bila ronaldo main je, hihi

      Delete

Awak yang baik.! Terima kasih ye sudi baca dan komen. Jangan lupa tinggalkan link. I follow :)